9.2.07

Det er litt kjipt da, at fattige land påfører seg selv kraftig gjeld ved å låne av rikere land. Og nå står de godt i det. Slett gjelda for faen, sier jeg (Jeg sier dette nå plutselig fordi jeg hadde en kort tanke om dette i forrige innlegg). Men jeg håper at de fattige landene levde som grever på sine lån da de i sin tid fikk disse store summene som skulle redde landene ut av fattigdom. Og... låner land store pengesummer ennå, den dag i dag? Det er litt som å gi lån til narkomane du treffer på gata. Og når vi først skal være dritgreie og samler inn masse penger til fattige land som trenger det så går jo bare pengene i det sluket som heter gjeld. Altså, ingen forandring. Er det rart jeg gjemmer meg bak gardinen når bøssebærere ringer på. Selv har jeg jo en del ubetalt moms fra den tiden jeg var selvstendig næringsdrivende illustratør og tegneserietegner (Noe jeg måtte gi meg med på grunn av nevnte moms. Og skatt. Jeg hadde ikke høy nok inntekt til å møte de statlige utgiftene). Så når jeg nå får igjen på skatten, noe jeg bestandig får, en gevinst... ja så havner disse pengene i det sluket jeg har påført meg som heter moms.

Takk for oppmerksomheten. Dere har nok en gang fått innblikk i min hjerne.


Dette kan godt hende det høres ut som høyremannspreik. Det beklager jeg på det sterkeste. Jeg er fremdeles politisk rød. Makta til folket!!!