8.11.06

På lørdag var det samling etterfulgt av festligheter med folk fra den lokale radiostasjonen, Radio Ung. Gokart, Dolly Dimples og vanningshull. På Gokarten kom jeg på nest siste plass, og min gode venn, LilleRoy på andreplass. Som en mager trøst ble det tatt et bilde av min person i en flott kongestol. Bildet ble så morsomt at jeg hadde gledet meg til å få bildet og legge det her, på denne blog. Men det uteblir, da min lille venn som knipset bildet ikke får til overføring av sine bilder fra mobilkamera til computer. Men det var likevel på høy tid med en liten oppdatering her. Et lite, "hei, alt står bra til, asså".


I går ikledde jeg meg plagg jeg ellers aldri viser meg offentlig i. En grønn type "old-school" treningsjakke. Denne var jeg også iført på jobb. Selv om det føltes uvant så smatt jeg fort inn i rollen som meg selv igjen og trivdes i treningsjakka. Casual. For de av dere som kjenner meg vet at jeg som oftest kun går i skjorter.


Mer fra i går: Jeg har i de siste ukene brukt vinterjakke. Og på gulvet på mitt bittelille rom har mildværjakkene ligget og opptatt plass. Så jeg løftet dem opp og ristet støvet av dem med den intensjon om å henge dem på kleshengere nede i gangen/kjøkken/oppholdsrom. Da jeg ristet på cordfløyelsjakka mi klirret det som i mynter i den ene lomma. Det jeg trakk opp av lomma var til min store forbauselse en oppgjørspose (en pose i plast med penger fra en kvelds salg i ølbula). En oppgjørspose fra mildværets tid, 24. oktober.

Poenget er at disse oppgjørsposene med flere tusen kroner skal plasseres trygt i en nattsafe etter arbeid. Men noen ganger har nattsafens kode vist seg umulig å få taste, slik at man bare må ta med seg posen hjem og vente til en annen gang med pengelevering. Denne gangen hadde jeg altså gått over til vinterkostyme 25. oktober og glemt det hele.


Og slik er dagene. Full av spenning og vittige opplevelser.