3.10.05

Jeg har liret fra meg mye ondsinnet om jobben min i skobutikk i disse to årene jeg har blitt holdt til fangenskap der inne. Jeg kan holde lange avhandlinger om hva som gjør at en jobb i akkurat denne butikken er nærmest uutholdelig. Det skal jeg spare dere for i dag. Det kommer sikkert ut i tegneserieform med tid og stunder. To år får være nok. Jeg er stolt over å kunne si at jeg holdt ut så lenge. Jeg er like stolt over å kunne si at jeg på fredag leverte inn min oppsigelse. Jeg må bare holde ut oktobermåned, så er jeg en fri mann med en annen jobb i november. Det blir ikke lett. Alle jeg så på som venner i butikken har enten tatt ferie, sykemeldt seg eller sluttet. Men jeg skal klare det.


Det varmer når en gammel skrukkete dame sier etter at hun har kjøpt et par sko av meg: "Du var skjønn du altså. Den som hadde vært ung i dag." Og med slike hyggelige drypp i hverdagen står man rakrygget i mot alt av tristesser.