6.10.05

For et par dager siden sto det på framsiden av VG noe om at Fettsuging av mannepatter er den nye trenden. Litt forbløffet tenkte jeg, om du har svære pupper som på ei dame så er det fordi det er trendy at du fjerner dem, og ikke fordi fettansamling i brystregionen rett og slett er flaut for menn? Jasså ja, tenkte jeg. Så tenkte jeg litt videre. Å være sunn og slank er trendy. Ikke fordi det er så kjipt å være slapp og feit, men fordi det er skikkelig populært å være pen. Feit er ikke vakkert. Feit er ikke synonymt med sunnhet. Er du av typen som er så stinn av gryn at du kan kjøpe deg skjønnhet, så slå til, sier jeg. Skjønnhet kommer innenifra sier de. Sant. Men hva hjelper det hvis du er dekket av en vegg med stygg?


Det må sies. Det er på høy tid. Det er ikke media som skaper skjønnhetsidialet. Det er oss selv. Media reflekterer våre synspunkter. Media er ei hore som til en hver tid vil gi oss i overflod av det vi vil ha. basta. Fleskete er ikke fint.


Det ville være skandaløst av meg å skryte på meg fasitsvaret på sunnhet.


Sitter du der nå, feit og jævlig, og føler deg støtt, så sier jeg, sorry. Det er ikke meningen. Jeg er ingen fruktkurv selv.