10.7.05

Og som med et trylleslag er årets festival over. De store konsertopplevelsene sto ikke i kø, men jeg fikk med meg noen skikkelige godbiter fordiom. Best i test var Fantomas. Slo meg over ende så jeg havnet på bakenden. Jeg gliste og moret meg over Pattons påfunn. Nest best ut kommer Mormones. En gutt på bass og en gutt på trommer lager til sammen massevis av bråk og lyd som det svinger av. Og som om ikke det var nok, så gjestet Ole Petter (Fra: Black Debbath, Cumshots, Lyd, Thulsa Doom m/m) scenen og gjorde en kruttversjon av Pegan Baby. På tredjeplass kommer Magnolia Electric Co. Det var jo dem jeg hadde gledet meg til å se, så det er ikke rart de kommer høyt oppe på lista. Og som alltid kommer det å myse på en god plassering. Observere. Glane. Måpe. Sikle. Quartfestivalen handler ikke kun om musikk. Det handler også om drikking, sjekking og puling. Det siste skal jeg ikke skryte på meg. Men alt det andre gjorde jeg mye.


Så: Var det verdt 1500 kroner, Ronny? Svar: Ja. Det var nok det. Jeg kommer tilbake neste år også.