25.10.04

Erlend er på alle måter en bra fyr. Han spiller trommer i bandet mitt og er ikke gnien på alkohol. Men han har gjort den feilen at han har holdt kontakten med vennene sine fra barne-og-ungdomsskolen. Dette er typer som setter pris på en god fest, som jo er sympatisk nok. Men de holder fester som kids på under tjue syns er morsome. Jeg hadde lovt Erlend å bli med ham på voerspiel på lørdag. Jeg drakk sprit og sang på karaokeanlegget deres. En jente rapte manneraper hele tiden. Jeg husker fint lite fra byturen etterpå. På søndag var jeg veldig fyllesjuk til langt på natt.


Det slår meg, jeg har ikke kropp til å oppleve slike fester særlig ofte. Det ville gjort meg til en halv mann over tid. Men jeg er nokså sikker på at Erlends barndomskamerater har slike fester hver helg. Jeg grøsser ved tanken.