21.3.04

Jeg vet fint lite om økonomi. Men såpass vet jeg at gleden ved det å ha penger ligger ikke i det å spare. Nei, mine penger er til for å brukes. Jeg vil ha god mat og drikke. Jeg vil ha musikk og film. Jeg vil ha spennende opplevelser. Etter at regningene er gjort unna er det en liten slump penger igjen til denslags. Det liker jeg. Det er slik det er når man har fast jobb. Da har man en liten slump penger igjen til ting som er gøy.


I dag er alle luftveier stappende tette. Jeg står til knes i snørr. jeg tenker at jeg sikkert blir skikkelig forskjøla og dårlig og kanskje må ta meg fri fra jobben noen dager. Med en legeærklæring kan jeg med god samvittighet sitte hjemme fremfor TV eller dataskjerm og bare slappe av. Kanskje jeg ikke blir skikkelig forskjølet. Da går jeg på jobb med en dryppende nese.


Nå skal jeg sette meg ned å skrive en anmeldelse av en konsert jeg var på i forgårs. Ai Phoenix. De var kjempebra. Så det blir anmeldelse av det gode slaget.