20.3.03

Nå bomber de Irak sønder og sammen. Jeg liker ikke krig noe særlig. Jeg liker det så lite at når jeg ble innkalt til øvelsen som skulle pågå denne uken skrev jeg søknader hvor jeg fortalte at jeg ikke kunne komme, fordi jeg måtte tjene penger. Jeg fikk avslag på søknadene så klart. Ingen har sagt at det skal være lett. Men jeg har ikke særlig lyst til å løpe omkring i skogen utrystet med klær i grønne valører og med et gevær i armene. Særlig ikke gevær. Så jeg gjorde som jeg måtte. Jeg reiste til Oslo og jobbet på et prosjekt jeg får godt betalt for. Og her sitter jeg nå. På et kontor i Mølleparken. I morgen skal jeg ta natt-toget hjem. I stad ringte det en mann fra millitæret og fortalte meg at, om jeg ikke kom hurtigst mulig til Hovden hvor øvelsen pågår måtte jeg sitte i fengsel i 20 dager. Jeg har ikke lyst til det akkurat. Men jeg vil ikke i millitæret heller.


Fuck the Power!