16.12.02

Jeg er så klar til å bergtas. Håper at det skal bli et artig gjensyn med mang en artig effekt og vri. Det blir det ikke. Etter filmen blir jeg sittende med følelsen av en tomhet. Jeg har sett ingenting. Jeg så den var forsegjort og at noen hadde satt seg ned for å gjøre det ytterste ut av effekter, design og animasjon. Men likevel. Det var bare kjøtt på et bein som ikke var der.
Sjelløst, overfladisk, glatt, trist, forutsigbart og kjedelig. Jeg snakker selvsagt om Star Wars, Klonene angriper.
Jeg blir så lei meg etter å ha sett slikt. Det virker så utrolig unødvendig. Hvorfor lager de disse? Er Lucas helt dust i hodet sitt? Kan han ikke la meg være i fred med dem jeg så som liten?!
Skal jeg se treeren? Neppe. Det virker ikke som om det er noen poeng. Jeg får se dem med mine fremtidige barn en gang i fremtiden, langt borte...


Særlig inspirerende i mitt arbeid med sci-fi helten Torden Gorgon var det heller ikke. Snarere tvert imot. Tenk om de som leser Torden Gorgon er de som liker disse Star Wars-filmene. De får ikke lov til å lese Torden Gorgon.


Nå er det jo snart Ringenes Herre nummer to. Der vet jeg ihvertfall at manuset er bra.