18.12.02

Her om dagen kunne jeg fortelle dere hva som gjør at en film ikke faller inn under mine kriterier for en god film. I dag så skal jeg fortelle dere hva slags film som møter disse kriteriene.


I dag snakker jeg selvfølgelig om The Royal Tenenbaums. I denne filmen var alle rare og snille. Det liker jeg. Det liker jeg særdeles godt. Da kan det nesten handle om hva det vil. Men det synes jeg da også det gjør. Det handler om hva du vil, og om alt.
Wes Anderson som regissøren av filmen har ved tidligere anledninger gitt meg gode filmopplevelser. Hvem kan etter å ha sett Rushmore si med hånden på hjertet at de ikke falt for den filmens uforglemlige atmosfære? Ikke jeg ihvertfall. Kanskje de som likte Star Wars: Episode II kan? Men det tar jeg som et godt tegn.
Jeg må igjen legge hånden på hjertet og takke Wes og alle skuespillerne (ikke minst) i filmen hans for en hjertevarmer av dimensjoner.


Så nå vet dere hva slags filmer jeg liker minst, og hva slags filmer jeg liker best.