23.2.11

Jeg har patetisk få lesere på min moteblogg. Jeg kan på absolutt alle måter takke min egen latskap. Jeg har ytet en helt forferdelig dårlig innsats ved å skrive uhyre sjeldent. Jeg tror jeg har mellom 2 og 7 lesere hver dag.

Og Gud Skje Lov for det.

Da jeg startet blogg var blogg guttas nerdegreie. Gutta skreiv om filmer, tegneserier og rollespill. Gutta lagde ti-på-topplister. Nerdegutta tok bilder av seg selv med figurer fra Star Wars-filmene og la ut på bloggene deres. Selv skreiv jeg om mitt liv som tegneserieskaper og promoterte mine gjøremål via dette stedet. Nerdegutta skreiv blogg for likesinnede. Nå har bloggen blitt jentegreie. Og når ungjenter skriver så tullete er det ikke lenger bare deres likesinnede som leser dem lenger.

Jeg har i underholdningsøyemed surfet innom en del unge jenters blogger. Og jeg finner mye latterlig. Unge jenter med kraftige skrivefeil og formuleringsvansker som blir lest av jenter med enda større skrivevansker. Og det skal ikke mange kloke hoder eller kraftig viten innenfor romforskning til for å skjønne at disse unge pikene helst bør mobbes bort. Og heldigvis skjer det også. I gamledager ble jenter ertet til spisevegring i skolegården av ingen grunn. I vår tid legger jenter selv opp til å skaffe seg en psykiske knekker ved å dele av seg selv og sitt liv på internett. Når jentene gråtkvalt og hulkende lurer på hvorfor folk er så slemme mot seg sitter som oftest latteren løst. Du, kjære ungjente, har selv lagt opp til det. Er du ikke interessert i hva voksne nettbrukere syns om sminketipset ditt, dysleksien din, eller russebuksa di så bør du ikke lage ei bloggeside om det.

Og det verste jeg hører: "Dere kjenner jo ikke meg, så hvordan kan dere si bla bla bla". Ha ha!, sier jeg. Jo, vi kjenner deg. Du har jo skrevet alt om deg selv på selveste bloggen din, dumme dumme gjøk.


Og slikt kan jeg blogge om, uten redaksjonelle bekymringer. Ingen redigerer meg her. Ingen leser dette her. Men om jeg var en blogg med 70 000 lesere hver dag så er jeg ganske sikker på at jeg måtte ta til takke med ganske mange ondsinnede og frekke kommentarer. Og jeg vet rett og slett ikke om jeg ville latt meg såre av det eller ikke. Det hadde jeg sikkert litt. Men om mange nok folk syns jeg var teit skulle jeg bare svart: KØDDA!!! Jeg skulle svart, jeg er bare en fiktiv person som har holdt dere for narr med rangleringen min.

Så skulle jeg flyttet til Australia der ingen kjente meg.