30.11.10

BARNESTJERNER NÅ TIL DAGS:

Stakkars, stakkars, stakkars!!! Desverre er det rasende festlig. Det er festlig når ungjenta på snart elleve, som ikke er tjukkest i klassen, får internett midt i fleisen. Stakkars. For henne var nok det å blogge som de "store" jentene en drøm som var lett å oppfylle. Hun har garantert øvd seg fremfor speilet i månedsvis før hun våget seg ut i offentligheten. Og BAM! Dritt i fjeset. Det er trist og vakkert på samme tid.
Hvor ble det av det å mime med hårbørste til popmusikk på badet- og så i skolegården med venninnene- så talentkonkurranser- så Talentiaden med Dan Børge Akerø- så platekontrakt med Tylden?



Da jeg var elleve likte jeg å ligge på gulvet på gutterommet og spille inn små sketsjer og hørespill på kassett. Jeg våger ikke å tenke hva jeg hadde gjort om jeg var elleve år med tilgang til EDB-verktøy og høyhastighetslinje fra barnerommet. Internett hadde gitt meg juling.


Midt i fleisen, småen! Det var ikke så jævlig morsomt å blogge likevel, var det? Noen må lære på den harde måten at barn holder kjeft med mindre vi trenger lattermilde "gullkorn fra barnemunn".


Også til sist glatter jeg over med et breialt smilefjes :-) og en, jeg skal ikke helle bensin på bålet for jeg har ikke helt rent mel i posen selv. Og ender bloggposten med en jovial, TJALABAIS!