30.3.10

For snart tredve dager siden tok jeg mine første slankepiller fra plastesken med påskrifte 30days. I brukerveiledningen opplyses det om at et sunt kosthold og trening er en nødvendighet ved bruk av disse pillene. Hva faen skal man med slankeprodukter da, lurte jeg. Da kan jeg jo bare spise sunt og trene. For det vet jeg nemlig at virker. Så, fuck it, tenkte jeg og avsto fra både et måteholdent kosthold og fysisk aktivitet.

Den kjempetjukke revyskuespillerinnen Brit Elisabeth Haagensli blir i reklamen brukt som fanebærer. "Jeg gikk ned 5 kilo og 2 størrelser med 30days", sier hun. Selvsagt reneste sludder og pølsevev. Hun er sikkert tjukkere nå enn noen gang. Men er hun det ikke... er hun mer petite enn noen gang så er det nok ikke, Sitat "med 30days" Sitat slutt, men den delen av bruksanvisningen som påtvinger deg trening og kjip diett.



Vips, der er snart pilleboksen tom, og ingenting har skjedd. Kvapsefettet er der og ikke har jeg gått ned noen buksestørrelser.

Er fremdeles siste utvei trening og et måteholdent kosthold eller kan vi en dag, i fremtiden, rope: Hosianna, slankeremediet virker!?