3.2.06

Helgens tegning er tilbake.

Skal si...


Beklager det korte oppholdet der. Travle dager her i Haugeland. De er ikke mindre travle for øyeblikket, men jeg bør nå klare å skvise inn et og annet budskap til mine lesere.

Budskap #1: Du velger selv hvordan du vil leve livet. En vrien leveregel. Men jeg tror på den. Selv om kortene du er tildelt ser ganske dårlige ut så kan du alltids finne en måte.

Budskap #2: Ta ikke sorgene på forskudd. Selv venter jeg til sorgene eksploderer i fjeset på meg. Ha alltid tro på at rundt neste sving venter det deg noe godt.

Budskap #3: Smil til verden og verden smiler til deg. Dette er karmabudskap. Gjør gode ting og gode ting skjer med deg. Det er ikke sikkert det virker. Men det føles ganske godt å ha et slikt positivt syn på livet.

Budskap #4: Lytt til, eller ha Louis Armstrongs What A Wonderfull World i tankene hvor enn du går. Armstrong vokste opp i fattigdom og et Amerika i lynsjestemning ovenfor enhver farvet. Den blide negeren ser likevel bare godt i vår grusome verden.

Budskap #5: Vær din egen herre. Ikke la andre geleide deg gjennom livet. Det være seg venner eller en livsledsager. Du er uansett deg selv nærmest til enhver tid.