9.6.05

Det er mange år siden jeg behøvde å kjøpe billett til Quartfestivalen. Men i år derimot... Plutselig var det nesten tomt på billetter og jeg måtte bruke 1500 kroner på en slik sak som sørger for at jeg kan ferdes på Odderøya. Og det viser seg at det som skjer der ute, på Odden er helt uinteressant. Ingen band som vekker interessen. Så klart, når jeg først er der ute, så får jeg med meg Foo Fighters og Mars Volta. Men bortsett fra det, er det egentlig bare band der som jeg helst ikke vil se. Helst unngå. Som å komme på voerspiel hvor det bare spilles McMusicplater. 1500 kroner er en stor sum for meg. Jeg har slettes ikke råd og jeg sleit økonomisk på grunn av billettkjøpet. Jeg ser på programmet og lurer på hvor de bandene jeg har lyst til å se ble av. De bandene jeg har hørt om at skal komme. Dem jeg kjøpte billett for og se. Jo, klubb. De spiller på byens mange forskjellige utesteder. Langt på natt. Steder som tar bortimot hundrelappen i inngangspenger.


Klart jeg skal tilbringe uka i sola mens jeg nyter sur øl fra plastglass. Det blir en sosial og fin uke, i fyllas tegn. Bare synd man må bruke så mye penger for å bruke så mye penger... om dere skjønner hva jeg mener.