3.3.05

Jeg sjekker min mobiltelefon noen ganger i løpet av en arbeidsdag. En arbeidsdag i mitt liv nå om dagen betyr, å tilbringe åtte timer med sko på alle kanter. Det er som et illebefinnende. Det går over. Men, i løpet av disse åtte timene er det noen minuter til overs hvor jeg får sjekket mobiltelefonen min. Blant annet. Det er som oftest en melding eller et ubesvart anrop som venter på meg når jeg finner veien til telefonen. Ofte har det selvsagt ikke kommet melding i det hele tatt. Det er de gangene jeg føler skobutikken som et fengsel, uten sjanse til kontakt med omverden.


I dag ventet det meg en melding på mobiltelefonen: "Din faktura kom i retur pga feil adresse. Send rett adresse til ks@sense.com eller ring kundeservice på tlf 08008, for å unngå sperring. Mvh. Sense"


Jeg blir fra meg. Jeg har ikke fått regning fra Sense. Jeg har bodd på samme adresse i... umh... 4 år, kanskje. Jeg ringer 08008. De skal sende meg regningen på nytt. Jeg lar hjernen jobbe for meg (Det er ikke daglig kost for det vesle utstyret i toppetasjen). Det slår meg at jeg ikke har mottatt post på minst 3 uker. Jeg må ringe posten. Jeg ringer 810 00 710. Jeg står ikke registrert på noe annet enn at jeg fremdeles mottar post på den adressen jeg alltid har hatt. Jeg får beskjed om å ringe budavdelingen og så snakke med postbudet som har min rute, hvorpå jeg skal fortelle ham at jeg fremdeles vil ha posten min. Det er det jeg må gjøre før halv ti i dag. Men i dag begynner jeg ikke på jobb før klokka 12, så jeg prioriterte søvn. Jeg ringer i morgen.