11.10.04

I dag retter jeg mitt hat mot hunden. En venninne av meg, Cecilie, hadde to katter. Nå har hun kun en igjen. En hund beit ryggraden av katten og katten måtte avlives fordi den ble lam. I dag tenker jeg, til helvete med hunden. Den kjøteren. Smisker og er lydige og snill, men så snart du har vendt den ryggen forvandles den om til verste rovdyrjævelen. En jævel med svære spisse tenner og rødglødende øyne som spiser små barn til frokost og katter til mellommåltid. En hund bør tjores fast, lenkes, "på plass!". Ikke drive fritt omkring. Ulvejævel. Skal vi gjete katter for at ikke hunden skal spise dem? Som sau? Sauen blir ikke gjetet, og ulven skutt uten så mye som et sukk når den dumme teite sauen må bøte med livet. Dumme dumme sau og dens bonde. Jeg kjenner at jeg hater dem også. Jeg hater hunden, men ikke ulven. Ulv er hund. Argh! Jeg kjenner det dukker opp en selvmotsigelse om jeg fortsetter å skrive.