17.9.04

Okey. Her kommer det igjen folkens: En ny episode i serien "Ronny klager over sin dårlig stilte økonomi"


Brev i postkassa i fra Statens inkrevingssentral. Det er de som tar saken når NRK venter forgjeves på grunkene sine. Jeg skylder dem 1935 kroner nå. Foreleggelse av begjæring. Jeg vet at de mener alvor nå. Foreleggelse av begjæring høres ikke ut som et ordentlig ord. Men disse tøvete ordene smaker av, "vi bøtelegger deg kraftig, og så trekker vi pengene fra lønna du tjener på å slite i jobb for å få. Den jobben du allerede tjener så dårlig at du har satt deg i gjeld til oss. Den skal vi ta fra".


Jeg skal ringe til mandag. Jeg skal fortelle dem, med gråtkvalt stemme, at jeg har ligget i koma i to uker. Om de ikke kan være så vennlig å se gjennom fingerne på overtrampet, kun denne ene gangen. Har Statens innkrevingssentral noen som helst måte å finne ut av en slik påstand? Tror dere det vil gå? Og når så er gjort skal jeg fortelle dem enda en løgn. TV'n min gikk i stykker for noen måneder siden også. Falt ned fra en hylle. Den delen er sann. Så jeg har ikke TV. Det er ikke sant. Jeg kjøpte en ny på Shalam for 500 kroner. "Jada, dere får beskjed når jeg har fått ny TV. Hadet!"