4.1.04

Et nytt år. Det er på tide å gi seg selv noen lovnader for året. Dette-skal-jeg-slutte-med og Dette-skal-jeg-begynne-med.

Dette skal jeg slutte med: Når jeg drikker alkohol på byen skal jeg passe mer på. Jeg må drikke store mengder vann sammen med øllen min (kanskje også drikke noe mindre mengder av øl). Bare på den måten unngår jeg at de to siste timene på byen ikke går i glemmeboken. Jeg pleier nemlig nesten bestandig å få blackout på byen nå for tiden. Da får jeg som oftest høre i ettertid at jeg gjorde den ene dumme tingen etter den andre. Det er ikke alltid like stas å vite at jeg oppfører meg som en hengekuk på byen. Jeg forsøkte denne vannteknikken på en av mine senere byturer med hell. Så dette er tingen.


Dette skal jeg begynne med (og slutte med): Mange har kanskje oppdaget at det kommer mindre tegneserier fra min hånd for tiden. Faktisk ingen. Tegneserier er som alle vet det nederste steget på den kulturelle stigen. Tegneserietegning byttes ut med noe (for tiden) langt mer spennende. Jeg skal bli sceneartist og showmann. Jeg forsøker i disse dager og overtale noen musikanter til å starte bandet The Figur Flints med meg. Bandet vil bli en slags opplevelsespakke med både musikalske innslag (mye coverlåter) samt andre innslag og sketsjer. Et band som garanterer hyggestund for dem som velger å lytte til. Eller for dem som velger å bli igjen.


Noen liker kanskje ikke tanken på at jeg forsvinner bort som tegneserietegner. Men som et plaster på såret så fortsetter jeg som illustratør. Som illustratør har jeg også sjansen til å utvikle meg som tegner. Dere skal ikke se bort i fra at jeg etterhvert dukker opp i en publikasjon eller to som tegneserietegner. Jeg må bare finne et sted som ikke er så alt for harry og hvor jeg fritt kan boltre meg.