29.9.03

Jeg har vært ganske blakk i minst 2 - 3 måneder nå. Jeg har tjent en og annen grunk innimellom den tiden, men det er grunker som har forsvunnet rett ut av kontoen og inn i en eller flere utgifter, slik at jeg ikke får nyte det å faktisk ha penger. Bare ha penger. Gud, som jeg savner den følelsen. Jeg tror faktisk ikke at jeg kjenner den følelsen. Men jeg har en følelse av at det er en fin følelse.


Jeg fantaserer om hva jeg skal gjøre når jeg faktisk får penger neste gang. Det er fristende og la den stadig voksende bunken regninger ligge og heller satse på mat i kjøleskapet eller bestille noe morsomt via internettet.


Men jeg vet godt hva som vil skje når kontoen fylles. Jeg kommer ikke til å fylle hjemmet mitt med mer jordslig gods. Ingen CDplater, bøker eller DVDfilmer. Jeg kommer til å betale husleie, telefon og internettregninger, skatt og moms (som nedbetales fra den tiden jeg var selvstendig næringsdrivende og ikke hadde råd til en regnskapsfører som kunne hjulpet meg med å unngå denne knipa jeg er i nå). Så er kontoen tom og det vil ta en stund før den fylles opp igjen hvor jeg i mellomtiden har en ny bunke nye utgiftsposter som må betales. And so on and so on...


Lyspunktet i denne ellers så triste tilværelsen er at jeg fra og med nå vet at den 10'ende i hver måned tjener en ganske okey slant med penger. Da kan jeg ihvertfall forutse hva som blir inntekter og utgifter.


Jeg håper at det en vakker dag viser seg at livet handler om mer enn bare penger.