21.8.03

Jeg sier det bare rett ut. Torden Gorgon er tilbake i sadelen!


Jeg har lenge hatt en uimotstålig trang til å jobbe med Torden Gorgon igjen. Når jeg var ferdig med forrige Records AS tegnet jeg en side til på den serien jeg har påbegynnt (se galleriet). Etter å ha tegnet fjerde side er tanken på å gå tilbake å jobbe på en ny episode Records lite fristende. Så jeg har funnet ut at jeg kjører på med Torden, så får det briste eller bære. Det gjør det ikke mindre interessant å jobbe med når det er Aslag Guttormsgaard som står bak manusene til denne runden nye Torden Gorgon eventyr.


Torden Gorgon kom ut i et eget hefte i 1999 (Jippi Forlag). Bladet solgte ikke akkurat til platina. Så figuren ble liggende på hyllen en periode. Men da Aslag i fjor sendte meg utkast og idèer på nye Torden Gorgon serier hvor Torden får flere dimensjoner og blir en kraftigere karakter ble fristelsen for stor. Jeg må lage mer Torden Gorgon. Jeg bare må.


Skissen til høyre er på ingen måte fra noen av episodene. Det er bare en skisse jeg lagde mens jeg snakket i telefonen. Men hva tror dere? Med Aslags hjelp finner Torden Gorgon kanskje den store kjærligheten. Eller... Næh!!