4.8.03

Der! Nå er tegneseriestripene til Dagbladets stripekonkurranse sendt av gårde med posten. Stripene skal være Dagbladet i hende innen morgendagen, så dette var på hengende håret. Det var ikke før halv sju i natt at den siste stripen ble lagt til tørk og jeg kunne ta meg noen velfortjente timer på øyet. Mine siste ører gikk til kopier og porto av herligheten. Og det er vel også mye på grunn av en viss bok og disse stripeseriene, for ikke å snakke om lite arbeid i sommer, at jeg ikke venter en eneste krone inn på konto så langt øyet kan se. Det blir å hilse på sosialkurratoren min. Og før jeg gjør det må jeg melde meg arbeidsledig på arbeidskontoret. Har jeg forresten fortalt dere at skoene mine er ødelagte? Jeg må nok kjøpe nye. Husleien for verken august eller juli er ikke betalt og da jeg hentet posten ville telenor ha 3143 kroner av meg for bruk av linjene deres. Jeg må ikke glemme å betale reskatten på 40.000 heller.


Kan dere tenke dere noen som fortjener den førstepremiepotten på 50.000 mer enn meg?