23.6.03

Da skal du kunne finne Egmonts nysatsing Gorilla i shoppingsenteret nær deg. Jeg plasket selv ned til byen i regnværet og fant det på bensinstasjonen. Nå har jeg sittet i en times tid og bladdret i det. Det ser fint ut. Litt haltende design her og der... men likevel, fint. Min serie har blitt brun, grå og rødlig. Og noen har tatt seg den friheten å skrive "slutt" på serien min under siste rute. Som om det er tvil om at den virkelig er slutt?! Men det er et produkt som ligger godt i nevene. Og du kan trygt fiske frem de 34 kronene og femti ørene det koster for litt god gammeldags pytonhumor.


Så viser det seg jammen meg at Bladkompaniets Smult ikke klarer seg. Et digert sommernummer kommer snart, så er det slutt på Smult. Så det passer jo bra at Gorilla kommer og overtar. Selv om den salige blandingen av dødsalvor og komiske ting i et blad ikke kommer til å dukke opp i Gorilla. Gorilla har basert seg på tøys og tull.