22.5.03

Records AS har jeg fortalt om. Dere vet, den serien jeg lager til den nye bladet Egmont gir ut fra slutten av juni. Jeg har laget en allerede. Jeg er snart ferdig med den andre og har en festlig idè til en tredje.


Har jeg hengt med riktig i svingene så forstår jeg det også slik at Egmont vil ha med en stripeserie jeg har laget og Macho til deres andre nye utgivelse Bizarro. Så her blir det virkelig mye tegneserietegning fremover. Samtidig så sitter Bladkompaniets Smult på en bunke eldre serier fra Forresten som de skryter av at de vil bruke. Så jeg kommer til å være overalt snart!


Innimellom dette arbeidet, som man kan kalle hovedbeskjeftigelsen min fra og med nå av, får jeg fremdeles gjort illustrasjoner og oppdrag fra annet hold. Slik som denne jeg sendte til Bob bladet (Medlemsblad for Bergen og Omegen Boligbyggelag) i går.


Det fine med et enkelt illustrasjonsoppdrag i ny og ne er at en slik tegning lar seg betale omtrent det samme som en hel serieside gjør. Så mens man bruker et par dager på en serieside, så bruker man et par timer på en illustrasjon. På den måten kan jeg jobbe mer med hobbyen min for Egmont.


Gud som jeg misunner folk i fast arbeid.