19.1.03

Jeg kan melde om en begivenhetsfull fredag. Ikke det at jeg utifra eget minne kan fortelle så alt for meget, da dette hodet jeg bærer omkring med meg var noe redusert denne kvelden. Da snakker jeg ikke om de tre kvisene jeg hadde plassert på høyre side av haken for anledningen, men at hjernen skvulpet rundt der inne til knes i alkohol. Særlig den smakfulle tyrkiske pepperen jeg hadde kjøpt inn dagen i forveien gjorde noen behaglige/ubehaglige (alt ettersom hvilken side av hodet mitt du var på) utslag.


Jeg minnes likevel at tre herremenn i blå joggedrakter gjorde et sterkt inntrykk på meg (det gjør de alltid). Farbror Blå (Egil Hegerberg), Farbror Blå (Aslag Guttormsgaard) og Farbror Blå (Kristopher Schau) utgjør tilsammen trioen Hurra Torpedo viden kjent for å gjøre vakker musikk utav komfyrer og frysebokser. Fredagens "gjennforeningskonsert" var inget unntak. Og siden jeg skryter på meg et bekjentskap av gutta dro jeg likegodt med meg en flokk venner backstages etter konserten og har fått referert i ettertid at jeg var mindre behaglig å være i samme rom som. Jeg drakk melk som var gått ut på dato (sikkert for å imponere Kristopher Schau), satt og lo og hikstet helt uten at noen hadde sagt noe morsomt, nesten havnet i slosskamp et par ganger, flørtet uhemmet med jentene, og sikkert mye mer jeg ikke er blitt fortalt ennå.


En veldokumentert bildeserie fra kvelden er å finne på den nyopprettete hjemmesiden til Bjørn Aas.