4.11.02


Nå pakker jeg meg en stor ryggsekk og reiser en tur til hovedstaden og holder meg der helt frem til fredag.
Ikke fordi jeg har ertet på meg Kristiansands befolkning og må holde meg unna en tid slik som Donald Duck ofte gjør.
Men mest fordi jeg har endel mennesker som jeg føler for å få tatt en alvorlig prat med "face to face", som engelskmennene sier.


Jeg skal sørge for å få gjort en hel del mens jeg er der og har lagt opp til en stram timeplan stappfull av møter.
Inni der skal jeg flette shopping og kanskje en og annen kald lesk.
Marianne, redaktøren i Mute er den første som får besøk av meg og får overlevert en bunke illustrasjoner som skal være med i desemberutgaven av Mute (Se eks:her og her).
Erik Falk min egen redaktør for Jippi skal ha meg boende hos seg noen dager. Der skal jeg stifte bedre bekjentskap med hans 1 år gamle sønn, Feliks.
Han har lovet at vi i Jippi staben skal samle oss en kveld og se over de nyeste utgivelsene (Negativ, Forresten og Bøllefrø).
Egil Hegerberg, Aslag Guttormsgaard og jeg skal også ta en lang og god prat om fremtidige prosjekter deriblant mer Familien Ost, Bare Egil By og litt Torden Gorgon.
Så har vi hele grunnen til at jeg i det hele tatt tar turen. Egmonts Dag Kolstad og jeg skal ta oss et par dagers intensiv prat om noen prosjekter fra både min og hans hånd. Kolstad har til og med trukket på seg spanderbuksene for anledningen og sørger for at jeg får ligge og kose meg på hotell.



Hjemme igjen på fredag som sagt. Så det blir ikke mer blogging denne uken.
Men jeg kan jo tipse om en god film du kan se isteden for å lese blogg.
Ben Kingsley som ofte er å se i rollen som godhjertet jøde spiller en av de fæleste film psykopatene jeg har sett i filmen Sexy Beast.
Sexy Beast handler om en skurk spilt av Ray Winstone som har trukket seg tilbake fra skurkingen og lever gode dager i Spania. Men så blir denne fælingen i Ben Kingsleys skikkelse sendt for å overtale ham til en skurkete jobb. Men skurken vil helst ikke være med. Det viser seg å ikke være så enkelt som bare å takke nei.
Vel verdt kronene det koster å leie film nå til dags.