5.10.02

Ute drypper det vått fra himmelhelvete. Men det gjør ingenting. Inne er det godt og varmt, og klærne ligger til tørk over radiatoren.
Jeg har nemlig vært på posten og hentet pakke. Ikke hvilken som helst pakke. Men pakke fra Tronsmo.
For, med gavekortene jeg fikk som betaling for mine bidrag i Forresten #13, har jeg bestillt en liten bunke blader som skal sørge for litt trivelige innedager i høst.
I pakken lå:
Ghost World av Daniel Clowes (engelske utgaven) (denne har jeg lest mange ganger før. Men jeg har ikke eid den. Bare lånt av Roy. Så nå måtte jeg bare eie den selv.).
The Grasshopper and the Ant av Harvey Kurtzman (jeg måtte bare ha noe av Kutzman fordi han er en av mine favoritt tegnere, men likevel finnes det lite samlinger med denne fyren. Så da ble det denne da)
Pixy av Max Andersson (et annet must)
Og sist men aldeles ikke minst:
Møkkajentene av Inga Sætre (fordi hun traff jeg på Raptus hvor hun viste seg å være ei trivelig jente med sjarmen i behold)
Møkkajentene er den eneste jeg har fått tid til å lese ennå. Den likte jeg kjempegodt. Et virkelig sjarmtroll av en tegneserie.
møkkajentene

Jeg har 862 kroner igjen av mine 1500 kroner i gavekort. Så får jeg vel noen gavekort til for neste Forresten. Så det er aldeles ikke usansynlig at det drypper noen julegaver fra Tronsmo i hodene på folk. Familie og gode venner da altså...

Nå legger jeg bort bladene og sparer dem til litt seinere. Fordi nå må jeg lage en Downs Duck som skal sendes til Forrsten på mandag.
Denne gangen sitter Downs på do og driter.