8.8.12

Pølsemaker, pølsemaker

Verdensveven byr nå eksklusivt på sangteksten til låta Pølsemaker, pølsemaker. Selv var jeg ikke kar om å få has på teksten til denne lystige melodi via internett og endte opp med å skrive den ned på egenhånd mens jeg lyttet til visen. Og nå, premiere på internett, som en service til nestemann som skulle trenge teksten til sangen, legger jeg den ut på blogg. Værsågod, folkens og folkinner!

PølSEMAKER, PØLSEMAKER

Samtaleemnet det store
er Pølsemaker H. Brand som forsvant i fra sitt hjem,
men tenk nå tror jeg vi har kommet på sporet.
Det fører rett til Thorvald Meyers gate 105

Pølsemaker, pølsemaker
Hvor har du gjort av deg?
Pølsemaker, Pølsemaker
Du må ha forta deg.
Ut av syne
Hvor skal vi bynne
å lete i en by som er så stor

Pølsemaker, pølsemaker
Hjelp oss nå littegrann
Pølsemaker, Pølsemaker
Si hvor du er da, mann
Hvis du det si’er
Da vet du det blir
Mye letter å komme deg på spor

Du får si om du er død eller lever
Hele byen går i spenning for deg
Firmaet Rask og Gløgg døm maser og strever
Men må’kke tro at du lurer meg

Pølsemaker, pølsemaker
Hvor har du gjort av deg?
Pølsemaker, Pølsemaker
Du må ha forta deg.
Tenk om pappa
er blitt kidnappa
Skriker alle ungene i kor