7.5.08

I nostalgiens navn lastet jeg ned sesong 2 av The Cosby Show. Sesong 1 fant jeg ikke. Sesongen er fra 1985. Og jeg gjetter på at vi fikk den i Norge på NRK i 86-87. Jeg husker dette pretty godt. Ganske godt. Og nå, som jeg ligger på sofaen, og ser disse episodene om igjen, så strømmer nostalgiske følelser gjennom min eldgamle kropp.

Det jeg fant her er intet mindre enn en Lisa Bonet (Denise) i en olivengrønn jakke med Heimevernets emblem på! Norges Heimeværnet!? Er jeg førstemann som oppdager dette eller sto det side opp og side ned om det samme faktum i den kulørte pressen på sent åttitall? Lisa Bonet er intet mindre enn en fashionpolice... jeg vet ikke... Denise er så satans trendy i 1985. Hvordan kan hun vite at i 2008 går kidsa omkring i det hun kler seg i på Cosby Show anno 1985. Og vet kidsa anno 2008 at klærne de går med i dag er rappa fra Lisa Bonet aka. Denise anno 1985?





Fotnote: The Cosby Show er egentlig et helt absurd navn på serien. Ingen i serien heter dette. Bill Cosby (William H. Cosby) heter Cliff Huxtable. Egentlig burde det hete The Huxtable Show. Det er som om Seinfeld handlet om en fyr som heter Woody Buckenheimer.