5.6.07

Nå er jeg utflyttet. Familien jeg leide leilighet av har ikke vist seg fra den trivligste siden nå i ettertid. Og hvorfor depositumet vårt plutselig skal gå til vask av en brostein og enda en vask av leilighet etter at vi hadde forlatt stedet i den stand vi flyttet inn i det skjønner jeg ikke. Hva gjorde vi galt? Og først nå fortelles jeg om ubetalte husleier fra i fjor. Takk. Så det å flytte ble en kraftig utgift.Og kompisen min som var så elskverdig å låne meg sitt knøttlille krypinn gjør ikke biffen mindre saftig, ved å ta seg over måte godt betalt. Fra juli bor jeg heldigvis på 80 kvadrat mer enn nå til en tusing mer.

Alt dette kunne selvsagt vært unngått om jeg bare var føre var i steden for etter snar.

Heldigvis byr juni måned på feriepenger. Uten dette hadde alle lamper lyst rødt.

Dette er ikke klaging. Jeg sier alt dette i en lett og lystig tone.

Fortsett... Meningen var å trappe ned på bartending nå som disse tegningene til Quartfestivalen skulle oppta all min tid. Det går ikke etter planen. I løpet av måneden, kanskje, begynner planen å virke. Vi får se.

I det lange og det breie i det fulle og det hele. Alt går seg til, med tiden til bruk. Og lykken smiler skjevt til meg fra et sted der borte.