13.9.06

Det er ikke hverdagskost at P3 geleider meg i musikkens kronglete verden. Men her om dagen da jeg lyttet til Radioresepsjonen falt jeg pladask for ei fin låt og lastet den på ulovlig vis ned fra internettet. Jeg kunne selvsagt tatt den opp på kassett, som i gamle dager. Men å ty til lovbrudd har blitt så mye lettere enn å lagre favorittmusikk på en MC. For ikke å snakke om det å sitte parat med fingrene på rec og play og vente på at låta blir spilt på nytt. Man får aldri med seg de første sekundene av låta. Og er man riktig uheldig snakker de på radio oppå introen. Peter, Bjørn and John featuring Victoria Bergsman med låta Young folks.

Og mens vi er inne på tema musikk og hvordan den kan lyttes til ved hjelp av nedlasting benytter jeg sjansen til å anbefale Bonnie "Prince" Billys nyeste skive The Letting Go, som kommer i handelen 18. september. Nå skal det sies at Bonnie "Prince" Billy aka Will Oldham er en av de få fyrer jeg kjøper på compact disc uhørt.


Ny blog er opprettet på verdensspindelsveven. Til den som gjetter seg frem til hvilken god venn av meg som står bak denne fleipete bloggen vanker det premie.