29.6.05

Ferien gir meg ekstra mye tid til grublerier. Ferien får meg til å gruble på fettet.


Ikke nok med at jeg tar armhevinger for å bli kvitt fleskepattene til t-skjortehelvete som venter meg i Skoringen når ferien er over. Jeg forsøker å spise sunnere. Men det er ikke så lett. Gårsdagens grøntinnkjøp på ICA ved Lundsbroa (som jeg herved kårer til å ha byens verste grøntdisk) var ikke bare en dyr handel, men når jeg hakker i salaten er den grønn og vassen inni. Og sånn er det bestandig når jeg kjøper grønnsaker. Noe er råttent inni. Og jeg får meg ikke til å klage på frukt og grønt. Likevel som den sytepaven jeg er sutrer jeg over det hele inni denne bloggen, min private lille klagesone.


Men. Jeg fikk nå likevel laget meg en bolle halvfrisk vassen salat som jeg på andre dagen dytter inn i nepas egen næringsinngang. Planen er å ta seg noe salat noen ganger om dagen for å få fart på forbrenningen. Til nå har jeg kun inntatt ett til to måltider pr. dag. Det er på ingen måte den riktige måten å spise på. Forbrenningen blir bare treig og puppene mer fleskete. Og nå som jeg nærmer meg tretti... WÆÆÆÆ!! TRETTI!! WÆÆÆÆ!!