26.5.05

Roy serverte meg denne via sin blogg. Av ren kjærlighet og offervilje skrev jeg mine svar på spørsmålene under her:


1) Hvor mange bøker eier du?
Øverste hylle på den lille bokhyllen min er viet til "bok"(Bok med stive permer og ingen illustrasjoner). Den hyllen er heldigvis full. Resten av hyllen er fylt med tegneserier. Jeg eier nok flere filmatiseringer av gode bøker enn gode bøker.

2) Hvilken bok var den siste du kjøpte?
Vet ikke om jeg noen sinne har brukt penger på bok til meg selv. Jo, Ole Brummbøkene kjøpte jeg for mange herrens år siden. Ja, til meg selv. Og for tre år siden spanderte jeg ei bok på kusina mi da hun ble konfirmant. Lars Saaby Christensens Beatles. Kun fordi den gav meg så mye da jeg var 15.

3) Hvilken bok var den siste du leste?
En dansk oversettelse av ei Charles Bukowski-novellesamling. Boken heter "Stiverter" på dansk. Nå har jeg lånt den bort til Erlend, så det er ingen muligheter for å slå opp på en av bokens første blad og se hva originaltittelen er.

4) Nevn fem bøker som betyr mye for deg, og som du har lest mer enn tre ganger.
Det nærmeste jeg kommer til å ha lest en bok mer enn en gang er når jeg lirker frem Ole Brumm i godt lag og leser høyt fra mine favorittkapitell. Til gjenngjelt har jeg lest: Kapittel 6. "Hvor Ole Brumm finner på en ny lek, og Tussi blir med" sikkert tjue ganger. Høyt.

5) Oppfordre fem personer til å fylle ut denne i sin blogg.
Nå er jeg nysgjerrig på hva Anne og Tara skriver som svar på disse spørsmål.


Ikke den største lesehesten i manns minne der altså. Trøst dere med at jeg vier mye av mitt intellekt til film og musikk.