11.4.05

Skal sannelig hilse og si at dagene flyr, GITT! Jeg skriver visst ikke kjempeofte her.


I går kveld leide jeg film. "Fyra nyanser av brunt". Svensk kølsvart komedie fra Killinggängets hånd. Jeg anbefaler den uten å mukke. Vel, kanskje jeg må se an personen jeg anbefaler den til først. Roy, du kommer til å like den. Erlend, hold deg unna.


Så i dag da. Jeg hadde fri fra jobben, slik jeg har annehver mandag. Jeg forsøker å ta meg til minst mulig fornuftig på disse fridagene. Men jeg måtte ut i vårsolen og sørge for at husholdningen hadde alt den trenger. Jeg leverte "Fyra nyanser av brunt". Så på gammelt skrap på bruktsjappa Shalam. Trampet ei brautende og lubben russejente på hælen som gikk i sikk-sakk forran venninnene sine. "Så dere det!? Så dere!? Han der trøkka meg på hælen!! Han fyren der!", skreik jævelungen til venninnene sine. Jeg snudde meg demonstrativt ikke, og fortsatte på min ferd. På Rimi kjøpte jeg meg dopapir, Dream Yoghurtis, drikkeyoghurt, melk, popkorn og frossenpizza (Frossenpizza er et virkelig dårlig ord. Det får den lille italienske ovnsbakte delikatessen til å høres så simpel ut). Rimi fører ikke neglklipper. Jeg kjøpte negklipper på Hansen & Co til 65 kroner. Den er tysk og av virkelig god kvalitet, sa hun i kassen.


Nå sitter jeg her. Nyklippede negler. Jeg har gjort veldig få ting i dag, kommer jeg på når jeg ser tilbake på dagen. Jeg pliktoppvasket litt glass i stad, etter noen timer på sofaen fremfor TV'en. Nå plikttaster jeg et innlegg i bloggen min, fordi det er så lenge siden sist. I bakgrunnen hører jeg på Cat Powers The Cover Records. Det er ganske enkelt nydelig. Jeg unner meg selv enda litt TV før jeg tar kvelden.


I morgen skal jeg atter på arbeid. Plutselig fikk det å stå i skobutikk en mening for meg. En jobb forhindrer meg i å få alt for mange slike dager.


Og forresten. Jeg har truffet en jente jeg liker kjempegodt.