5.8.04

Bursdag midt i ræva!


28 årsdagen min var ensom. Jeg satt aleine og så på Simpsons sesong 3 som jeg hadde fått dagen i forveien av min gode venn Rune Helander. Tegna litt, chatta noe, og surfet endel på nettet. For en nerdekveld. Formiddagen tilbrakte jeg på skobutikken. På bursdagen min fikk jeg vite at jeg ikke fikk fri når jeg trodde jeg fikk fri.


Når man blir så mange år virker det helt meningsløst og gjøre noe som helst ut av dagen. Det er ikke stas å bli eldre lenger. Jeg fikk nesten ingen gaver heller. Det er som om man ikke trenger gaver på bursdagen sin lenger. Jeg fikk en krydderkarusell, sokker, underbukser og et belte av mamma. I dag kom gamlekjæresten min Åse Marie innom meg på jobb og gav meg en Fleksnes bok fra skikkelig gamledager som hun hadde funnet på en bruktbutikk i Tønsberg. Den ble jeg kjempeglad for. Hele Fleksnesepisoder er skrevet ned i den. Jeg skal lese den på senga i kveld. Høyt. Jeg skal imitere alle stemmene fra episodene.


Det er forresten varmt, klamt og fælt på jobb om dagen. Kroppen tappes for all energi i løpet av få timer og man blir gående rundt som en zombie resten av dagen. I dag er det torsdag. Hvilket betyr 10 timer på beina.


Nå skal jeg krype til sengs og kose meg med nok en håndfull Simpsons. Først episoden, så den samme episoden med kommentarspor. Som en ekte jævla nerd.