15.7.04

Jeg så Coffee and Cigarettes i går. Den likte jeg særdeles godt.


Særdeles godt sier jeg deg!


Den har noen helt uforglemmelige scener i seg. Høydepunktene for min del var Roberto Benigni og Steve Wright (som hevdet å hete Steven da Roberto hele tiden kalte ham Steve (?)), Tom Waits og Iggy Pop, Meg og Jack White, Alfred Molina og Steve Cogan og selvsagt den hylemorsomme delen med GZA og RZA som møter Bill Murray. Bill Murray er og blir en av mine favoritter.


Det har selvsagt forvillet seg idioter inn på en slik film. Idioter som tror filmen er full av ablegøyer hele veien igjennom. To ganger i løpet av filmen gikk det en håndfull mennesker. En annen håndfull ble mer opptatt av å knise og fnise av hverandres småkommentarer om alt annet enn filmen. Og dette fra luksussalen med kun få plasser til hundre kroner setet.


Jeg anbefaler deg å se Coffee and Cigarettes. Jeg tror du vil like den. Om du ikke er idiot da.