31.5.04

Saft suse. Kveldene er lyse. Det er varmt. Er det sommeren som er her? Vi trer over i juni. Det er på denne tiden av året jeg liker meg. Denne sommeren skal jeg tilbringe i en varm skobutikk.


Den nye røykeloven trer i kraft rundt disse sene nattetimer. Det bryr meg jo egentlig ikke. Jeg røyker ikke selv. Jeg bare lurer på hvor mine venner som har dette røykesuget skal gjøre av seg nå. Jeg setter pris på en del av disse menneskene som er så uheldige at de har havnet i nikotinhelvete. Jeg syns fremdeles dette er givende mennesker. Når jeg, til nå, har gått på byen, har det vært med viten og vilje om at luften er forpestet med alskens tjære. Det er jo bare en del av det å gå på byen. Nå. Hva nå? Nå er luften snill. Velduftende. Så sitter vi der. De av oss som ikke røyker. Så lurer vi på hvordan de som pleier å være her har det. Sitter de hjemme aleine mon tro? Har de egne røykeklubber? Kanskje de går over til hardere stoffer på disse klubbene? Kanskje de blir narkomane?