1.4.03

Så er dagen kommet hvor jeg ville rangere topp 5 album som gir meg gode følelser over hele kroppen ("Feelgood"). Det var ikke så lett, fant jeg ut. Aller helst vil jeg ikke gjøre dette. Men jeg plukket litt i hylla og fant frem 10 plater som gjør meg godt. Mine lesere fortjener å få vite hvordan jeg er i musikkveiene. Og siden jeg ikke vil rangere dem fra best til dårligst av de 10 så rangerer jeg med den nyeste øverst osv.


Bonnie "Prince" Billy - Master and Everyone (2003)
Bonnie "Prince" Billy - Ease Down the Road (2001)
Le Tigre- Le Tigre (1999)
Johnny Cash - Unchained (1996)
Tindersticks - Tindersticks (1995)
Tom Waits - Rain Dogs (1985)
Gun Club - Fire of Love (1981)
Leonard Cohen - The Best of... (1975)
Al Green - I'm Still In Love With You (1972)
Serge Gainsbourg - Historie De Melody Nelson (1971)


Dette er også en liste hvor mye kan skje. Jeg lever i den tro om at jeg ennå ikke har hørt mine favoritt album. Bare se på Bonnie "Prince" Billy plata som ikke fantes for bare få måneder siden.