28.3.05

Hey! Endelig litt fagprat på denne siden! I Påsken har jeg endelig gjort meg ferdig med et oppdrag for Hold Norge Rent. Slik ble altså det:

22.3.05

Håret vokser. Selvsagt. Jeg kommer til et stadie hvor håret ikke ser pent ut. Men så kommer et nytt stadie, hvor det blir greit igjen, uten at jeg har klippet det. At det er litt langt og bustete, men på okey måte. Men så, så blir det for langt. Det er da jeg tar meg selv i å stå på badet med små hårtupper på gulvet og skulderne og en papirsaks som baner seg vei gjennom håret. Etter dette kan jeg gå uten frisørbesøk noen uker til. Men så. Så må jeg til frisøren. Frisøren som kommenterer: "Her har du vært med saksa selv, ser jeg". "Ja jeg har visst det", smeller det fra gubben.


Nå har jeg vært i håret med papirsaksa.
Jeg har egentlig ingenting til overs for påsken. Men jeg tar av meg hatten for høytiden og ønsker den velkommen denne gangen. Det av den enkle grunn at påsken tilbyr meg noen velfortjente fridager. God påske.

10.3.05

I "feelgood"sjangeren, uten dødpunkter, scorer Wes Andersons siste genistrek høyest.


Skal du først bruke penger på dyr kino (I Kristiansand tar de 70,- (mer i helgene) for en film, selv om de har finansiert visningen ved 20 minutters reklame før filmens start), så se "The Life Aquatic With Steve Zissou".


Jeg kjøpte til og med soundtracket i dag. Dæven for en kremfilm.

3.3.05

Jeg sjekker min mobiltelefon noen ganger i løpet av en arbeidsdag. En arbeidsdag i mitt liv nå om dagen betyr, å tilbringe åtte timer med sko på alle kanter. Det er som et illebefinnende. Det går over. Men, i løpet av disse åtte timene er det noen minuter til overs hvor jeg får sjekket mobiltelefonen min. Blant annet. Det er som oftest en melding eller et ubesvart anrop som venter på meg når jeg finner veien til telefonen. Ofte har det selvsagt ikke kommet melding i det hele tatt. Det er de gangene jeg føler skobutikken som et fengsel, uten sjanse til kontakt med omverden.


I dag ventet det meg en melding på mobiltelefonen: "Din faktura kom i retur pga feil adresse. Send rett adresse til ks@sense.com eller ring kundeservice på tlf 08008, for å unngå sperring. Mvh. Sense"


Jeg blir fra meg. Jeg har ikke fått regning fra Sense. Jeg har bodd på samme adresse i... umh... 4 år, kanskje. Jeg ringer 08008. De skal sende meg regningen på nytt. Jeg lar hjernen jobbe for meg (Det er ikke daglig kost for det vesle utstyret i toppetasjen). Det slår meg at jeg ikke har mottatt post på minst 3 uker. Jeg må ringe posten. Jeg ringer 810 00 710. Jeg står ikke registrert på noe annet enn at jeg fremdeles mottar post på den adressen jeg alltid har hatt. Jeg får beskjed om å ringe budavdelingen og så snakke med postbudet som har min rute, hvorpå jeg skal fortelle ham at jeg fremdeles vil ha posten min. Det er det jeg må gjøre før halv ti i dag. Men i dag begynner jeg ikke på jobb før klokka 12, så jeg prioriterte søvn. Jeg ringer i morgen.